Sidor

lördag 27 augusti 2011

Barnboksförfattare




Okej..hela sommaren har vi lusläst barnböcker från bibblan, när vi var uppe i 28 lånade böcker samtidigt för en 21månaders tös, kändes det som att det gått lite överstyr.

Men det som slog an i mig var att skriva en egen barnbok. JA! Vilken bra idé!!
Då gäller det att hitta en bra barnboksillustratör som vill jobba med en.
Känner ni någon?

Jag vet hur jag vill ha det, stora ögon,kunna rita flera djur osv...

Här kommer några av mina favvo-barnillustratörer...


Maria Nilsson Thore


Mervi Lindman


Jan Sandström

Något i den här stilen alltså...
SÅ är det någon som känner någon som vill teckna en barnbok med mig?


Dream come true?!

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Facebooka "min" Malin. Om inte hon vill så vet jag att hon känner massa folk! Och du, BRA IDÉ!!!