Sidor

måndag 24 september 2012

OFFERLAMM OCH ENERGITJUV

Att göra sig själv till ett ynkligt offerlamm är inte så smidigt. Rent av osmakligt.
Inte är det så att jag älskart.


Bild:Google

HUR blev det här jag?


Vill verkligen gräva ned den här offerkoftan. Den är trång och stickig.

Dessvärre får jag inte av mig koftan just nu, för den är samtidigt varm och tröstsam.


För vem ska annars bry sig? Alla är upptagna med sitt.

Vem vill umgås med en sjuk energitjuv, som likt en vampyr suger musten ur er?

Som lever livet genom er, för att det egna är för snurrigt.

Vem vill umgås med någon som inte orkar bjuda till?

Som inte har något att ge.

Som inte orkar duga som hon är, när hon för en stund i livet är ett offerlamm och en tjuv.


För vem ska trösta knyttet?



3 kommentarer:

Fancy sa...

Jag kan... Fast inte förrän söndag. Upptagen med mitt och allt det där innan:-s

My cup of everything sa...

Fina!

Jag kan söndag. Gärna.

Fancy Lane sa...

It's a date!