Sidor

fredag 5 oktober 2012

IKEA-MORGON TILL O'LEARYS-KVÄLL

Måndagmorgon började med en stillsam frukost på IKEA. Believe it or not!
Hur skönt som helst. Min partner in crime denna morgon var min fina barndomskamrat A, som liksom jag tyckte det var skönt att vi lämnat män, ungar och hundar hemma.

Bild:privat


Vi jagade lite olika saker och jag insåg på plats att jag borde köpa ett skoskåp - egentligen omedelbart för det luktar inte mumma i hallen. Men insåg att med min strasselbuk att jag inte skulle kunna bära tunga kartonger upp. Gillade denna som har en liten hylla. Jo, det är hyllan jag vill åt också. Svart är snyggast här, men vit blir bättre hos mig. Måste bara byta knoppar, i bakelit, krom eller läder.

Bild:privat

Bild:Google

Bild:Google

Bild:Google


Nåväl, inget skoskåp följde med hem, däremot sedvanliga ljus, servetter, lite lådor, blommor och en sketabillig matta *som tyvärr blev som ett frimärke*. MEN jag blev av med den blåa håriga lagunen ett tag. Sadly missed by lilltroll.

På kvällen var det dags att infria ett löfte. En födelsedagsmiddag till min gudson. En middag vi borde göra oftare, i lugn och ro, utan småtroll runt benen.Hans fina mor följde med.
Som antingen blir galen att jag lägger ut en bild på bloggen eller jättestolt. Close call. 


Bild:privat
Det blev en avslappnad kväll med glutt på matchen men också mycket snack. Trerätters intogs av gudsonen, själv svällde jag upp efter en halv-halv cesearsallad. då tog det stopp. Too bad.




Inga kommentarer: