Sidor

onsdag 24 oktober 2012

VALLENTIN - NTE VALENTINE



Bild:privat

Tisdag. Jaha, då sitter jag här i gamla Valentin Sabbaths hus och väntar på en klok kvinna som jobbar med långvarigt smärttillstånd och stressrelaterad ohälsa. 


Bild:privat

Här sitter jag med uppknäppta byxa och uppknäppt bh.
Hur klantig kan jag vara att ta på mig vanliga byxor när jag ska iväg på något?
Hur galen är den meningen?

Det gör så ont mellan revbenen och det "inbillade" trycket på högra "punkten" i buken är för jobbig.
Varför tog jag inte på mig leggings idag? Som jag kan dra upp över magen, ända upp under brösten.
Strumpbyxor går inte...Kanske en hel kroppsstrumpa över byst och bak är grejen? Eller en UrcellenEllen-dräkt?

Hur ska jag klara av att sitta där prydligt och svara på frågor. Javisst ja, jag får "gå runt, krypa, ligga på sängen, hänga upponed i stolen. Vara precis hur jag vill."
Vete 17, idag blir det kanske så.

Idag ska vi mata vidare om bakgrund och uppväxt. Vi har passerat mor-farföräldrar, föräldrar och skolgång. Nu väntar tonår och ung-vuxentid. När vi tids nog gått igenom livet fram till idag, ska kloka kvinna koka soppa på en spik och tala om hur livets smärta ska hanteras. Flummigt? Kanske. Bra? Absolut.
Någonstans där emellan, på resans gång, ska jag begripa och lära mig hantera saker på ett nytt sätt.
Vi får se.







1 kommentar:

Anonym sa...

Love <3!