Sidor

måndag 29 oktober 2012

VILA EFTER VAB

Inte klokt vad trött man blir av att vabba. Missförstå mig rätt, det är mysig att vara hemma en dag mitt i veckan med lilltroll. Det är ju ingen nyhet precis, men den som tror att man ska hinna något annat husligt samtidigt man är en engagerad, omhändertagande förälder, den tror fel.

Det avverkas den ena leken,boken,legot,filmen,frukten,maten,legot,filmen,serveringen,boken,leken,
efter den andra. Helt slut.

Plötsligt kliver döden in i leken och jag bara spanar på henne när hon bygger upp ett scenario på mitt trettio år gamla Fisher-price barnsjukhus. "Mamman har dött å alla tittar", löd det. Joråsåatt.....



Bilder:privat
Med tanke på hur trött jag är i vanliga fall och nu efter en vabbdag utan vilostund på dagen,
är jag lite halv-dödens...

Inga kommentarer: