Sidor

onsdag 30 januari 2013

SVINET ELLER NÅGON ANNAN FLUENSA ÄR HÄR!

Bild:privat

I Måndags intog flunsan huset för fullt. Maken tjuvstartade redan lördags med feber o frossa, men vi andra var snabbt ikapp. Fy 17 vad snabbt det gick. Vi alla låg i 39-40 graders feber. Maken var den som var mest ståndaktig och höll ut medan lilltroll och jag var helt däckade i två dygn. Jisses vad dålig man kan bli, går knappt att fatta. 

Själv yrade jag ett tillfälle på Italienska! Sette Zinco = sju zink! Helt normalt -NOT! 
Skulle ropa efter maken, men ropade högt ut i rummet upprepande gånger. Kom på mig själv. 
Feberyra är inte att leka med!

Bild:Privat

Idag är vi på bättringsväg. 25 min orkade lilltroll och jag vara ute för att få luft, däckade sedan framför Karlsson på Taket. Efter sovstunden så var det lite datortajm. Hallelujah! för det Pippiprogram maken köpt, roar lilltroll en LÅÅÅNG stund. Nu har vi klipp o klistrat, ritat och lyssnat på musik i köket.
Nu tryter orken och det är dags för en paus i soffan.

Hoppas ni slipper alla influensor! Kram.


Bild:Google


Inga kommentarer: