Sidor

söndag 24 februari 2013

SURT SA RÄVEN

Bild: FB

Ibland så avfärdar jag naturliga sätt att ta hand om själv. 
Det gjorde jag aldrig som ung. 
DÅ var det ett evigt experimenterande 
och nyfikenheten vad hög.
Jag ville testa och se om håret blev blondare av citron,
huden lenare av avokado,huden peelad av farinsocker etc.
Så där höll jag på. Läste VR och testade.

Inte konstigt att jag blev en Body Shopare i så många hår. Hail the fruit!

Som sagt, det är inte så mycket av sånt här idag.
Men så blev jag influerad av några gamla vänner på FB 
som just hade lagt upp denna bild ovan och testat.
De var nöjda med sitt resultat. Fniss och fnys..

Äh, det var väl bara å testa dåra.
In med en citron i frysen, fram med honungen...
Ned i badet, ånga ansiktet och sen...
Oj vad surt, dubbel-oj vad kletigt...

Men vänta lite här...
huden blev såklart jättelen av honungen 
och citronen rensade något och gjorde huden lite renare.
Fick en klar flashback från övre tonåren.

En trea av en femma.

My point, med allt det här att jag nu återigen bryr mig.
Fint som snus.

3 kommentarer:

Kicks sa...

Petra,
fridge= kylskåp
Tack för ordet.
;-))

My cup of everything sa...

Exakt, men ur frysen så är de hårdare och lättare att dra runt i fejset...
Ursäkta min oklarhet.. ;-)

Kicks sa...

Aha, jag förstår. Låter iofs hårt och isigt men det är bara min fantasi.. :-)) du e inte oklar, d e jag som inte fattar. LOVE