Sidor

måndag 4 mars 2013

NO PAIN NO GAIN

Eftersom jag hör i huvudet hur viktigt det är att jag håller ned min vikt genom att röra mig aktivt, så var det bara att bege sig ut på promenad. Den typ av promenad jag varje dag gör då jag inte tränar hos Anki.

En promenad som varierar mellan 4-7km varje gång. 
Ibland traskar jag en mil, men det är inte så vanligt som det borde bli. 
Idag skulle jag använda Runkeeper för promenad.

Idag började starkt powerwalk ,men fick för mig att göra ett avbrott på Stalands. Jag behöver alltid ett mål att gå mot.

Efter det besöket fortsatte jag mot nästa mål, Långseleringen, där jag vill bo. Jag brukar ta den lilla höjden ett-två varv och ned igen. Så vidare bort till Nälsta och sedan mot Vällingbyhöjden, där jag också vill bo.

Idag kom jag inte till V-byhöjden för när jag var som längst bort, hemifrån, slog bröstkorgssmärtan till som hårdast. Inte håll eller så. Utan det här är SMÄRTA mellan revbenen där leden går, längst ut på revbensbågen.
Det går alltså knappt att andas och absolut inte svänga med armarna. 
Går knappt att förstå.


Bild:privat

Bild:privat
Jaha, vad gör jag nudå? Jag måste ju hemNo pain No gain. 

Det var bara att köra på. Jag kan ju inte gå stel i höger arm då spänner 
jag ju hela kroppen och det gör ju ännu ondare. Måste skaffa en ny "träningskorsett" i rätt storlek som "trycker ihop" revbenen.

När jag kom till V-by bestämde jag mig att gå till hälsokostbutiken 
och handla Acai-dryckMycket antixodanter och annat nyttigt. 
Bästa att köra på! Snabbt in och snabbt ut!

Avslutar med trappor ned och upp! 

Kollar Runkeeper - Inte toppresultat, men jag ska inte slå på mig själv, 
nu ska jag klappa mig på axeln för att det gick bra att komma hem.



Inga kommentarer: