Sidor

lördag 13 augusti 2011

Stranden läker alltid.

När mannen tillslöt på e.m. hade f.m. gjort mig både, trött, ledsen, tvär och hungrig. Inte alls kul sällskap. Efter välbehövligt tröstätande av lunchen, förslogs det strandbad.
Jo, det var varmt, men jag var tvär och vrång. Bakom ögonlocken lurade fortfarande tycka-synd-om-mig-tårarna.


sandhjärta

När jag till slut kastade in handduken och gick med på att åka till stranden, så blev det bra. Vattnet smekte huden tröstande, sanden pilade bort det onda och solen kysste först värmande på axlarna, sedan med en brännande hetta.
Men det gjorde inget. Gud så skönt, en lättare andning klev in i mig.



Tro, hopp o kärlek

Hela familjen gick ned i vattenbrynet, grävde,lekte och alla var kreativa på sitt lilla vis.

Trisslotterna gav bara nit. Men timmarna på strand gav full pott!

Tacksamhet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Västerorts skönaste kameltå..