Sidor

torsdag 22 september 2011

Sockerdagen


Måste bara få berätta om dagen då jag kunde känna en glims av mitt gamla jag.  Fick en glims av vår gamla fina kära relation. Vi beslutade ju att ta oss till Calrion Sign Hotel för att SPA:a på vår sockerbröllopsdag. Och vilket Bra beslut det var.

När vi kom kändes allt så rätt. Takpoolen, med sina 34 grader lockade lika mycket som min bokade Hot Lavastone Massage.
Vi startade med att skåla i champagne, fortsatte sedan med frukt och vattenbaren.
Solen strålade, det kändes som vi var i Miami, inte som vi var kvar i Sthlm. Efter en timmes solbadande började min kropp känna saker den inte känt på evigheter. Avkoppling. På riktigt! Dofter kom tillbaka, leendet kom. Solens varma strålar, vilopuls, goda samtal om livet.



Sedan var det dags för min massage med stenar. Aldrig testat det förr. Skulle mer säga att det var för avkoppling, inte någon grundlig hård massage. Så jag valde nog helt rätt. Berättade för min duktig massös Svetlana, som påminde om en rysk Mireille Mathieu, att om jag gråter är det inte för att det gör ont,
utan för att jag äntligen får koppla av, som den stressade småbarnsmamman man är.
Måste jag säga att hon var fantastisk?!! Det var hon!! Henne vill jag gå tillbaka till. Dessutom bjöd hon mig på en ögonbrynsplock. Tack Svetlana!



När behandlingen var över stannade vi kvar på taket, resten av dagen. Njöt, badade, solade, samtalade. När Aquavit öpnnade nere på entréplan, så valde vi en tidig middag. Jättemätta vände vi hemåt för ett tidigt sänggående.

Något direkt socker blev det inte på hela dagen. Förutom att hela dagen var väldigt söt.



Tack maken för en underbar dag, dyr, men underbar!



1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Cause u worth it sugar!