Sidor

söndag 23 september 2012

DET HÄR MED EGEN TID

är ett alldeles för stort ämne att avhandla på några sketna minuter. Och inte alldeles genomtänkt.

Men... fick höra av en bekant att hon inte ALLS kunde förstå sig på det här med behovet av 
"egen tid" när man har barn. Hon har ju själv barn, är ensamstående och fick nu alltså stå sitt kast.
Att vara med sitt barn är "bara roligt".

Eh...jaha. Nähä.

Men då kanske vi ser på saken lite annorlunda. För mig handlar det om att ladda batterierna, att fylla på mina depåer, så jag kan orka vara en god, engagerad mor. Everyday of the year, liksom.

"Jag vet inte vad jag ska hitta på då, allt blir så tråkigt."

Ja, eller så är det precis det som man behöver, ha lite tråkigt för en stund, låta hjärnans stimuli vila eller ge den det stimuli som den bara kan få för att du bryr om dig själv en stund. I viloläge.

Fridens lilja.
Bild:Google


Inga kommentarer: