Sidor

söndag 23 september 2012

TA MIG SAMMAN FÖR LILLTROLL

Peppar mig själv till ork. Idag ska jag vara mysmamman som ska ge sin dotter en dag av bubbelgum!

Tar lilltroll in till Kulturhusets barnavdelning - Rum för Barn.

Lyckligt lilltroll susar runt, helt övertänd, bland böcker och utställningsbyggnader.
Finner en uppbyggd klätterdel och klättar järnet.

Bild:privat


Hon är inte blyg det minsta.
Svältfödd tar hon kontakt med andra barn och blir totalt förtvivlad när de barnen, efter en stund, måste gå hem. Själv är hon helt slut men kan inte varva ned med en bok som andra barn.
Gastar och skriker när vi går därifrån, hon kan aldrig få nog.

Jag önskade inget hellre än att ha någon att dela stunden med.

Efter en relativt bra lunch på Kulturhuset beger vi oss till det stora varuhuset. Vilket misstag.
Djävulskt mycket människor. Va`? Ska ni också köpa lego? Ur vägen!


Bild.Privat


Lilltroll ska minnsann inte ha något, hon ska bara leka med det uppställda legot som finns.
Tar genast kontakt med en pojke o pappa, berättar och domderar hur leken ska gå till.

Jag vill inget hellre än att gå därifrån. Den roliga mysmamman är som bortblåst. Här står nu en sur häxa! Orken slut.Urvriden som en disktrasa.

Lockar med att köpa lego och jag fattar fortfarande inte hur jag kunde gå med på det egentligen, eftersom trollets sida också var den värsta man kunde skåda.

Nåväl, 2 legoinköp senare somnade trollet i vagnen, och hemfärden blev lugn. Med röda klippande ögon försvann jag, helt slut in i dimman.

Kvällen blev som den blev. Med noll tålamod för en tvär unge blev det mycket "räkna-till-tio".

Men vi somnade som vänner, lilltroll och jag. Vi somnade i min säng innan nio.

Inga kommentarer: