Sidor

tisdag 18 september 2012

GALEN GALLA, ELLER?

bild:Google

Ultraljuddags.

Tre gånger kommer tre olika sköterskor och frågar om jag är Angela?!

Nej, Nää, Icke. Nästa gång någon frågar efter Angela, ska jag banne mig svara ja, för att se vad som händer.Uppenbarligen är hon försenad denna Angela?!

Min egen röntgenläkare är en kvart sen. Halv nio kliver en bister man ut i läkarkläder och frågar efter mig.

"Varför är du här?" Älskar verkligen intelligenta, psykologiska läkarfrågor, gör bara "ditt" jobb, okej?!
"Jag har magsmärtor och min HL tror ev på stenar i gallgången..."
"Mediciner?"
"En uppsjö!" (beskriver vilka...)

Röntgenläkaren smetar en varm gel på buken och sätter igång. Undersökningen går snabbt, det gör extra ont på vissa ställen, men han finner inga stenar eller misstänkta förändringar.

Vet inte om jag ska känna lättnad eller besvikelse över att problemet inte är löst.

"Sluta ät alla dina mediciner så ska du se att din mage mår bättre!"

No shit Sherlock!

"Ska göra mitt bästa!"

Lämnar röntgen och det sista jag hör; "Är Angela här?!"

Inga kommentarer: