Sidor

söndag 23 september 2012

ODJURETS MAKT

har gripit tag i mig MER. Kan vara för att resten av kroppen kämpar på med sitt. Så att knoppen inte får vila, hämta andan. Djävulskt att känna sig sämre igen.  
pisspotta får man bara säga i garderoben, som lilltroll säger.

Hela den här veckan har gått åt till återhämtning. Varje dag.
Godnatt innan nio och godmorgon runt sexochtrettio.
Något annat har inte fungerat. Fysiska smärtor och hjärtats oro.

Lite jobb, lite avsked, lite avslut, lite kontroller, lite nystart, lite förvirring, lite krångel, lite tjat,lite bråk, lite gråt, lite lämning, lite hämtning, lite handling, lite mat, lite smärta. Men en mycket stor känsla av tomhet har kantat min vecka.

Så pass att jag nu lagt FB åt sidan. Min enda kontakt med "riktiga världen", som har blivit allt annat än riktig.
När folk bara kan läsa om mig istället för att ta någonsomhelst kontakt, ja då är man illa ute.
Jag är illa ute.

Jag tar inte heller kontakt. För just den här veckan och förra, så har odjuret tagit över. Jag kan inte.
Mina händer är som kättade och munnen igensnörpt. Inuti exploderar hjärtat med ett HALLÅ!

Bild.Google

Inga kommentarer: