Sidor

måndag 22 oktober 2012

HANDBROMSEN! varning känsliga...

I fredags var det dags att dra i handbromsen.
Veckan hade nog varit too much stressig för vad jag orkade med.
Rödögd av Irit, smärfull och mega-trött travade jag upp till HL för uppföljning.
Visade mina utslag över mage och bröstkorg, som antingen är Psoriasisartrit eller JÄSTSVAMP!
(Som man kan få vid nedsatt immunsförsvar.)

Ämen, give me a bräjk!! Inte det också!!

Hon behövde bara titta på mig för att konstatera att veckan hade varit too much, när jag väl berättade om den, så rev hon FK.s plan i bitar. "Du är inte redo". Sorgsen över att inte vara redo, men lite lättad gick jag därifrån.

Jaja..

Har ju glömt att nämna lilltrolls bravad denna vecka. En glad tjej som plötsligt blev en väldigt ledsen tjej i tisdags. Blek, buksmärtor och alldeles kallsvettig på under en timme.

Snabbt iväg till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna. Man fick inte bära, hjälpa,lyfta henne, då gallskrek hon. Gulp. Vi misstänkte förstoppning men ville så klart få hjälp.
Japp, så var det. En mycket spänd buk, en hård klump i tarmarna. Gulp. Stackars liten!

Efter lång väntan fick hon äntligen sitt klyx av en sköterska och hon grät och skrek "Mamma, nej hjälp mig!" så mycket att jag trodde verkligen att mitt hjärta skulle gå sönder. Maktlöst och vetande att det bästa som kunde hända, skedde just nu. Sköterskan fick kämpa och lilltroll ännu mer.
När allt lossnat blev hon sitt glada jag igen. Thank you God.


Nåväl nu var det väl över, so I tought...to continue...


Trivia: Väldigt pruttig fashionsida, om du frågar mig.


Inga kommentarer: