Sidor

måndag 22 oktober 2012

HERREJEWFLAR SÅ ONT

Dagen efter Yogapasset med Eldandning och rotlås, skulle jag bygga om hela Dining-avd på jobbet på ett 4-timmars pass och sedan till tränaren/sjukgymnasten.

När jag kom fram var jag så stressad att jag trodde hela bröstkorgen låst sig. Kunde inte andas utan smärta. Tanken var att vi skulle jobba med strechtövningar på en pilatesboll. (Se nedan på exempel.)



Bilder:Google

Det som skett var antagligen en kombination av träningsvärk i diafragman, av yogan. Och ledsmärtan mellan revbenen. Ovanpå det intensiva arbetet jag gjort på morgonen, med att flytta runt halva butiken.
Jag kunde absolut inte ligga på sidan, ge ett tryck på revbenen, utan att få kräkkänslor. Inte stretcha ut bakåt, eller knappt krypa ihop till en boll (sit-ups).

Under tränarens frustrering fick jag mäta andningen och öva bröstkorgen genom att två personer drog ihop min bröstkorg med medicinskt-skärp. Till slut lättade smärtan och andningen blev bättre, eller så domnade bröstkorgen, vad vet jag.



Bild:Google
Det här var ungefär vad jag klarade.



Inga kommentarer: