Sidor

måndag 22 oktober 2012

YOGA OCH CHAKRAN

Okey, here it goes...


För väldigt länge sedan prövade jag mig av Yoga för att hitta centerering och balans.
Framförallt i New York där allt är så mycket mer accepterat. Nu är det över 12 år sedan och jag har med bestämdhet tappat centreringen på vägen.

Min kära kusin K går på medicinsk yoga på söder och jag följde med henne eftersom jag länge tänkt att jag måste hitta ett sätt att fånga tillbaka min balans.
Hon går hos Tina på Helhetstsyoga som delar lokal med Mysore Stockholm Yoga. Olika typer av teman varje gång.


Bild:privat

I många år har jag nu tryckt undan allt annat som inte verkar logiskt och sådant man inte kan ta på.
Förr gjorde jag inte det, jag var mer öppen då. Erkände inte allt men Förnekade heller ingenting.

Den här dagen handlade den medicinska yogan om våra 7 chakran.
Är man rädd, sluten och inte vågar ge det en chans är man illa ute i denna stund. Mitt råd är att inte vara rädd för det som är främmande, utan pröva. Sedan kan du avgöra om du tror på det eller ej.

Hela sessionen var avkopplande. Stundtals svår. Men trygg. Vi var avslappnade, törstiga och tillfreds när vi var klara. Efteråt tog vi en té och hämtade oss i stillhet. Innan vi fläktade vidare ut i höststressen.

Hemma var jag tvungen att återigen plugga på detta med Chakran, visst pendlade jag mellan sanning och umbugg, mellan inre känsla och logik. Måste fortsätta pröva för att ge ett svar.

Bilder: Google












Inga kommentarer: