Sidor

fredag 18 januari 2013

GIVE AND TAKE, LIKSOM

Hola!

Jag är ju sjukskriven bla för att jag är galet känslig mot stress. Och den här veckan var nog testernas test.
Jag ska ju undvika sånt. Inte sätta mig i situationer som skapar inre stress. Men vad gör man när det är andra som skapar den stressen. Vadå andra? Jo, kallelser till läkarbesök, samtal o dyl. Sådant man väntat på, sådant man inte kan undvika.
För andra peps kanske det inte gör något men denna vecka var döden för mig redan den innan hade börjat.

Måndag-tisdag; skulle maken vara på resande fot o lämna mig solokvist med lilltroll.
Tisdag; lämna, Vallentinsamtal och bedömning på Danderyds Stressrehab.
Onsdag;Jobba, träna ha genomgång 1 hos sjukgymnast.
Torsdag: Jobba, besök hos reumatologen,besök hos sjukgymnast med genomgång 2.
Fredag: Rehabmöte med HK och FK.

Som sagt, jag visste redan att denna vecka skulle bli för mycket. De flesta av dessa samtal skapar inre stress och magknip. Att rada upp alla efter varandra är som att gå mot en säker stressdöd.

Och vad tror ni händer mitt i alltihopa? SHIT HAPPENS!




Jo, förskolan ringer på tisdagen och säger att lilltroll är magsjuk. IGEN!
ORKA! Vem ska hämta henne nu, PRONTO? Maken bortrest och jag i Danderyd för minst 2 timmars samtal...Mormor fick kasta sig ut. Det löste sig. (bokstavligt talat) Men innan dess, så var min mage så uppstressad.

Bild:Privat


När jag själv sen åkte på kräksjukan, onsdagnatt, undrar jag om jag inte blev bönhörd fast med ett litet straff  inkastat också. Give and take, liksom. Jag slapp flera av dessa jobbiga möten, men jag fick kräkas lite istället..

Inga kommentarer: