Sidor

fredag 11 januari 2013

MIN DAG -VILODAG

Började morgonen med lite assistans till kollegorna på jobbet. Förde ned tankar och en To-Do-list på mail  för att komma snabbare undan med saker som måste göras. Dom är superproffs och i praktiken behövs jag inte där. Men jag behöver dom, i min välbefinnande. Det är ren glädje att gå till Nybrogatan.

Sedan var det dags för mig och lilltroll att ta bege oss hemifrån. Jag behöver motionen så vi skippade bussen.
Pulsandes i snön på oskottade vägar tog vi oss till Förskolan. Med en kraftig motvind i ansiktet kämpade vi fram. Ibland ville lilltroll att vi skulle köra "rally till vi blir yra", vilket betyder att hon sitter kvar i vagnen medan jag löptränar med henne framför mig.

30 min senare när vi kom fram var vi rödmosiga och helt slut. Då visste jag att jag hade minst 40min stavgång kvar att göra. Det gick ju lättare utan vagnen, men jag var rätt kall då. Behöver verkligen införskaffa träningskläder som släpper igenom fukten, men håller värmen...Ska fråga min vännina Annika som löptränar hårdast, vad hon använder för plagg. Det finns så många på marknaden. Rent förvirrande.

Nåja, det blev en promenad på 4,7km med stavgång på två tredjedelar.

Bild:privat

Vrålhungrig när jag kom hem, satte jag ihop en myspys-brunch av avokado/plommonkörsbärstomat
 på finncrisp, kyckling,keso,ägg, melon. Lättfil med müsli och russin. Kaffe och tranbärsdricka.
Proppmätt innan jag ens kom till kyckling/kesofatet. Den fick gå in i kylen som mellanmål.
Rätt bra att ladda på innan stavgången till Förskolan i eftermiddag.

Bild:privat




Nu ska jag hoppa ned i ett varmt bad. Med boken "Heja! Heja!" av Martina Haag. Den är otroligt lättsam, ger mig ett gott fniss och bra pepp. Kan hennes slöa bak resa sig från soffan och ta sig ut i joggingspåret, så kan min. I sinom tid. Just nu är jag nöjd med stavarna...


Bild: Google

Inga kommentarer: