Sidor

torsdag 21 februari 2013

Psst...

Bild.privat

...idag kan jag meddela att hon är på väg tillbaka...

Hur vet jag det? Jo sörrni, jag tittade på makeup och nagellack idag.
Hör och häpna!
När skedde det senast?

jaha, vad är det med det nudå? 
Well, annars ingenting. Antagligen.

Men när jag nu börjar visa ett intresse för mig själv 
och känner en lust att bry mig.
Ja, då är det stort.

Jag som har varit helt lustfri (och lusfri) i 1 1/2 år.

Jag ska inte bli den där behålösa, hårtofviga, blanka, bleka, småfeta
tanten med rullator som hasar runt i centrum i slitna moonboots 
och för liten täckjacka, där nattlinnet sticker ut under...

Nää.
Jag ska bli JAG igen.
Fan vad härligt!

Men ack, med små steg, lite i taget.
Så om det inte syns direkt,
så är det för att jag har handlat en ny mascara, 
lotion eller läppglans och blivit väldigt stolt över det.
För jag har gjort något för att jag ska må bra.
Jag har unnat mig.





2 kommentarer:

Unknown sa...

Jppiiiieee för dig! Att unna sig är så bra. Jag har unnat mig tulpaner och ett halsband. Smink och grejer slutar jag sldrig med hur låg jag än är...så ful får ingen va :)

Fancy Lane sa...

Jag målade naglarna idag och kände lite samma sak. Jag gjorde ju ALLTID det förut! Heja dig för unnandet!