Sidor

lördag 23 februari 2013

SÅ TYPISKT MIG



Bild:privat




..att återigen läsa ihjäl mig i självhjälpsböcker. 
Fast nu går det liksom mer åt pipsvängen än vanligt, 
eftersom jag har så svårt att läsa en text och förstå vad det står. 
Att ta till mig. Får läsa om och läsa om.
Allt pga utmattningen säger läkarna, hjärnan har inte återhämtat sig än.

 Men det är bra att öva koncentration och fokus på olika saker. 
Att ge sig på böcker utan bilder är väl som att vara aktiv löpare 
och skjuta sig själv i foten. Så jädra onödigt liksom.

Nåja, nu sitter jag här och gottar mig i min självömkan, 
som om jag behövde det?!

Tror att det är en del av bearbetningen jag håller på med. 
Beslut är fattade och steg ska tas och jag har nog mer 
böckerna som facit, pepp och avcheckning att jag är på rätt väg 
och inte gör några misstag på vägen. Nåja..


Övriga övningar som jag gör är memory, 
lägger pärlplattor för koncentration o fokus, 
Sodoku för aktivt öva matematiska steg, 
wordfued för att skapa ord o koncentrera mig. 
Ser småfilmer på lilltroll för att komma ihåg bebistiden, 
ser bilder från de senaste tio åren för att påminna mig om saker 
som försvunnit ur hjärnan etc etc.

Så då vet ni vad jag gör imorogn efter den 
där uschliga städningen som måste göras...



4 kommentarer:

Unknown sa...

Jösses vad du sliter. Glöm inte att bara göra ingenting också, det är minst lika viktigt.

My cup of everything sa...

Ja absolut! Det är väl mest det jag gör när jag är själv en stund. Gör ingenting. Glor..och..glor lite till framför mig.Kanske blundar ibland också..

Fancy Lane sa...

Lånar gärna Blondinbellas bok? Har två jättebra böcker du MÅSTE låna av mig!!!!

My cup of everything sa...

Darling, det är bibblans bok.
Jag älskar bibblan, de är verkligen mer uptodate idag, med nya böcker varje vecka. Tror tom att stadsbibblan får så många fler ex att det är värt att åka dit. Annars har du en bibbla bredvid Åhlens och handskaffären vid fridhemsplan.
Jag är ju bara i v-by, men ofta lyckas jag få ion just det jag vill läsa...GRATIS!!