Sidor

måndag 18 februari 2013

THE MOMENT YOU KNOW...

YOU¨RE OUT OF THERE!

Okej, så jag tränade i 180 idag. peppad och pumpad (bara nästan) 
körde jag 20 cardio 20 styrka 20 cardio.

Jag ökade i styrka på flera stationer
och jag ökade även i mina sets.

Okej, det är ju helt IDIOTISKT!
Även i vanliga fall är det idiotiskt att öka i bägge,
när jag så ofta är tillsagd att göra antingen eller...

Så efter att ha lyft, böjt, svingat, sparkat, tryckt,vevat, krälat och balanserat
med alla dessa grimaser, så tyckte lungslemet att det var dags att träna...eller nåt.

Hostattacken från helvetet dök upp bredvid vattenstationen.
precis som Dr Jykel o Mr Hyde flängde jag runt med kroppen, illröd i ansiktet
medan hostan ekade i lokalen.

bild:google


Plötsligt får jag en farbrors krycka i ryggen, han ser antingen rädd ut 
eller väldigt bister. Svårt att avgöra mitt i min hostattack.
Det visar sig att hans välvilja var mer illvilja, han ville 
fram till vattenpumpen. Gubbjävel.

Hostar, hostar, hostar. Får inte luft! Behöver spotta!
Sliter upp dörren till damernas.
Fan, upptaget på toaletten och jag vill inte spotta i vår enda dusch.
Kastar huvudet över den gigantiska sopkorgen,  slår mig själv på bröstkorgen,
spottar o fräser, tittar in i spegeln, illröd med slem hängande i mungipan.
Snor hängande långt ned på överläppen.

I spegelbilden möter jag fem, tysta, förvånade damer
som chockade ser på under min dödsdans.

"He he he Hej...Ur-säkta!"..väser jag och harklar slem.
"Inte bra att ta ut sig så där!", säger tanten som är mellan 70 och döden.
Jag nickar.

"Såja, såja!"...säger en annan äldre dam som kommer fram o klappar mig på ryggen.

"Lilla vännen, det kan inte vara meningen att kvinnor ska bli som män.
Förstår mig inte på er unga av idag?!", säger en tredje.



Herregud! Nu kommer de alltid titta menade på mig när de nickhälsar.
"Här kommer den slemsjuka ..."

ORKA!


Samlar ihop mina pinaler och går ut, fortfarande lika hostböjd i kroppen, 
ut ur det15kvm stora omklädningsrummet.

Trots hostattacken är jag ändå nöjd med träningen.
Undrar bara hur dödens död jag är imorgon?


Bild:google





1 kommentar:

Unknown sa...

Vad hemskt! Men ändå kan jag inte låta bli att skratta :) Sorry men en krycka i ryggen :D